Pannkakor på onsdag

Jag har ätit mängder av olika varianter av amerikanska pannkakor. Jag har aldrig gjort egna amerikanska pannkakor. Förstå då min upprymdhet när jag igår infann mig vid spisen för att steka på för fullt!

Jag fick en aning panik när första pannkakan havererade totalt framför mina ögon men sen flöt det på!

Spänd förväntan när familjen smakade på första tuggan (som för övrigt dekorerades med grädde och sylt - ingen sirap här inte!), följt av ett "Ja, mm, det var jättegott".

Jag gick ut i köket för att vända på mina vackra små skapelser och då hör jag att även min bror minsann tyckte om dem - mycket. Visserligen äter denne man allt mellan himmel och jord, men beröm från honom är en sällan skådad syn.




Receptet finns här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0