Födelsedagsfirande

Det största problemet med vårt projektarbete har hittills varit vart vi skall göra av våra kakor och allt vi bakar. Visst måste vi smaka en liten bit av det vi gör, men att proppa i oss allt fungerar ju inte i längden (eller problemet är snarare att vi kommer att växa på bredden). De idéer som jag kommit på är att se till at bjuda in och hjälpa andra med bakning. En av mina bästa vänner fyller 18 år på fredag, och hon ska ha en middag med ca 20 personer. Hon var lite stressad över maten så jag föreslog att jag skulle ta hand om bakandet. Då får vi en stor panel som kan utvärdera våra kakor! Min vän ville ha någon form av kladdkaka och en cheesecake med citronsmak. Sedan fick vi göra vad vi ville. Men då kvarstod ytterligare ett problem. Ska vi göra efter ett nytt recept, vilket är vårt mål med projektarbetet, eller ska vi gå efter det vanliga säkra recepten?! Här tror jag att det kommer bli en blandning av säkra och lite mer riskfyllda recept...

Vilka är dina säkra recept när du ska ha gäster?


Sugen på denna läckra kaka? Bilden och receptet finns här

Cecilia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0