Nya Conditoriet

Åhus är en verklig liten pärla! Beläget i södra Sverige, på ostkusten.

I hjärtat av detta supermysiga lilla samhälle, på huvudgatan, ligger Nya Conditoriet. Själv tycker jag att fasaden är jättefin, känns en aning fransk faktiskt. Insidan då? Mm... disken med alla söta bakelser piffar upp, och väggen bakom fylld med alla sorters bröd likaså. Rummet där man sitter ner och fikar hade tyvärr en TV - som var . Annars så var miljön väl caféig. Urvalet av kakor var någorlunda stort. Jag valde mellan småkakor, gräddbakelser, mazariner och bullar & wienerbröd. Jag åt en havreboll, och om sanningen ska fram ansågs mina havrebollar smaka bättre. Jag måste understryka att detta inte bara var min åsikt utan snarare allmän i sällskapet.

Borta-kaka bra men hemma-kaka bäst helt enkelt.

Vi prövade också på ett rågbröd de bakade där och det var jättegott. Detta café är värt ett besök, främst på sommaren då du kan sitta utomhus och skåda den vackra miljön som Åhus bjuder på.


exteriör

 
interiör

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0