Konditori La Glace

Jag har helt glömt bort att tipsa om konditoriet jag besökte i Köpenhamn. La Glace heter det och ligger på en tvärgata till Ströget. Detta är verkligen ett konditori i dess sanna mening. Fullt med bakelser och tårtor vilade bakom disken och jag hade svårt att bestämma mig för vilken godbit lotten skulle falla på.

Slutligen tog jag en chokladmoussetårta, inget jag i vanliga fall väljer när jag fikar ute. Hur som helst var den riktigt god, speciellt tack vare täcket av stelnad choklad ovanpå.
Till det beställde jag varm choklad. Jag skrev i ett tidigare inlägg om just varm choklad och att jag gillar när den är sådär mustig som bara en stor dos kakao kan medföra. Den här varma chokladen var mustig. Mättande. Mäktig. Inte nog med det fick jag grädde till.

Därför kan jag slutligen säga att jag gick därifrån, föga förvånande, mätt som bara den. Ha i åtanke att jag också ätit lunch innan dess.

Jag kan varmt rekommendera La Glace - framförallt i juletider. Det är en pärla i Köpenhamn då jag själv inte tyckte att utbudet av bra caféer var imponderande stort. 

 
Vacker utsida


Min beställning




Det här fanns också

Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0