Julmarknad i Sigtuna

Har precis fikat med lussebullar, pepparkakor, mördegskakor och varm choklad... Mmm...

Innan dess besökte jag Sigtunas julmarknad. Jag och halva Sverige. Det var smockfullt. Hade velat besöka Tant Brun för mysig adventsfika men gav upp när jag såg att kön fortsatte ut genom dörren - utomhus. Det blev därför grillad korv på torget och en bild på Tant Brun.



Innan vi lämnade Sigtuna köpte vi ett hjärta av halm. Jag hade velat ha med en stor halmbock också, som skulle få stå bredvid julgranen, men det blev för trångt i bilen. En annan gång kanske.

 

Fika eller ej, det var hursomhelst mycket mysigt och jag kan varmt rekommendera Sigtunas julmarknad för den som är sugen på varm choklad, brända mandlar, honungsbröd, delikatessmarmelad, senap eller varför inte strömming?

Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0