Julbak

Julen närmar sig sakta men säkert och jag är verkligen kär i allt som har med denna mysiga högtid att göra. Det är ett gyllene tillfälle att baka och baka och baka... Jag har redan planerat in att, om fyra veckor, den 29 november - dagen före första advent - julbaka som bara den! Jag har ett superbra recept på lussebullar som är mammas gamla. Utöver det har jag två underbara recept på pepparkakor. Hmm... vad mer? Jo, lussebullar i ny tappning med fyllning av mandelmassa, pepparnötter, finska pinnar och mormors isländska sirapskaka. Men det är inte bara själva bakverket som gör det mysigt, utan hela spektaklet omkring.

Å min familjs vägnar har jag bestämt att lördagen den 29 november ska ägnas, inte bara åt att baka årets julkakor, utan åt att pynta, sätta upp adventsljusstakar, plocka fram julskivorna och sjunga med, dricka varm choklad, fyllas av julstämning och bara glädjas åt de kommande veckorna, med advent och Lucia.

Gör baket till en gemenskap.



Bild härifrån.

Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0