Favoriter i repris

Den här bloggen är ju en del av vårt projektarbete. Just nu känner både Cecilia och jag oss väl mätta på kakor - framförallt efter julens alla frestelser (som blev många). Istället går vi återigen igenom de recept som ligger uppe på bloggen (jag har sisådär tio favoriter) för att kunna sammanställa vår ekologiska bakbok...

Här är de utvalda:
Favoritkladdkakan. Behöver inte säga så mycket, det är den godaste chokladkladdkakan jag någonsin ätit och jag har prövat min beskärda del kan jag säga.


Biskvier. Fantastiskt goda och precis lagom storlek. Det är lätt att ta en till... och en till... och en till...


Cheesecake. Efter första tuggan var jag fast. Jag måste erkänna att jag varit frestad att pröva andra recept på denna otroliga skapelse men jag har förblivit trogen min favorit.


Havrebollar. Här har jag två varianter: de små (klassiska enligt mig) med starkare smak av kakao och kaffe och de stora, ljusa där man vispar smeten.




Fantastiskt god äppelkaka. Idén att blanda mandelmassa och äpplen är genialisk! Gör det du med.


Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0