Det stora julbaket

Så här års när jag står vid tidningsställen inne i mataffären spanar jag lite extra efter tidningar med julrecept. Allers, Allt om mat, Hemmets, Året runt och så vidare.
Idag har jag däremot bläddrat igenom gamla exemplar av ovan nämnda tidningar och samlat inspiration som räcker i många år framöver...
Saffransbullar med vanilj, kaneltryffeltårta, saffransostkaka, smörkringlor, kanelhjärtan, saffransmuffins och nötchokladrutor. För att nämna några.

Det enda kruxet med att baka alla kakor man hittar recept på är att hitta ett sätt att förtära dem på. Man äter inte gärna 10 olika kakor vid adventsfikat, inte jag i alla fall. Lösningen då? Bjud över vänner och bekanta i december. Fixa med eftermiddagsfika och adventsfika. Fika på julafton, i mellandagarna... Fika som du aldrig fikat förr!

Själv ska jag försöka baka till en adventsfika jag ska på. Det är ett gyllene tillfälle att pröva nya recept, nya recept som kan utvecklas till favoritrecept.


Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0